Pages

serahkan segala-galanya pada Allah..

serahkan segala-galanya pada Allah..
He is enough for me :)

Sunday 10 February 2013

 CINTAILAH ILLAHI SEBELUM MENCINTAI LELAKI

Assalamualaikum w.b.t semua.. today I want to share about a love .. cewahh! jiwang pulak hari ni..haha.. But,before that,I want to give my opinion about love. CINTA ni sangat subjektif,I think almost everyone can feel this feeling,tak kisah lah kan cinta pada Allah,family,parents, and so on.Dalam agama Islam,cinta bukanlah haram sebenarnya,tapi,disebabkan cinta lah terjadinya perkare2 yang haram.Ramai anak-anak muda sekarang menganggap 'couple' tu sebagai trend and siapa yang single tu dianggap ketinggalan zaman. Ish3.. How dare U?? I pun single,so,thats not mean I pun ketinggalan zaman.**tetibe emosional**..haha.Bagi aku,couple ni tak ada langsung faedahnya,just waste our time,money, and bnyk lagi laa.Bagi yang betul-betul nak couple pulak,biarlah niat ingin memperisterikan dan sampai ke jinjang pelamin.Yang ni baru betul. Cinta yang halal. :) so sweeet

Aku pernah bace buku Ustazah Fatimah Syarha,tajuknya "Pemilik Cintaku selepas Allah dan Rasul".Sweet sangat cerita diorang.Teringin jugak aku nak dapat pasangan macam Dr.Farhan,memang idaman Malaya lah! Tapi,terdetik jugak di hatiku,layakkah aku mendapat pasangan sebaik Dr.Farhan Hadi?sedangkan aku hanyalah gadis biase yang sering khilaf. Allah ade berfirman perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan begitu juga sebaliknya.So,kita tak payah lah duk fikir sangat pasal jodoh sebab Allah dah tentukan siapa jodoh kita sejak azali lagi. Sedalam mana pun cinta kita pada seseorang tu tak semestinya kita bakal berkahwin dengannya dan tak semestinya jodoh kita di dunia,siapa tahu ajal bakal menjemput kita terlebih dahulu? Wallahualam. Apa yang perlu kita buat,teruskanlah bermujahadah dan melawan nafsu kita. Elakkan dari terjebak dengan cinta murahan.Percayalah,jika kita sedang memperbaiki diri,InsyaAllah pasangan kita juga sedang memperbaiki dirinya dan jika kita sedang menjaga hati,InsyaAllah jodoh kita juga sedang menjaga hatinya.

 

.My advice to my friends and siape sahaja yang tengah syok bercouple tu,ingatlah setiap apa yang kita lakukan tu ada balasannya.Jalan penyelesaiannya adalah perkahwinan,kalua tak boleh kahwin, clash jer dulu. Perjuangan itu pahit kerana syurga itu manis. One more,pesanan ayah aku, dia cakap jangan lakukan perkara yang tidak elok sebelum kahwin kerana akibatnya nanti selepas kita mendirikan rumah tangga.Boleh jadi rumah tangga kita nanti tidak bahagia kerana dosa-dosa kita bersama pasangan sebelum kahwin.Astaghfirullah...

 

  Kisah cinta aku?? huhu..biarlah jadi rahsia antara aku dengan  Yang Maha Esa. Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya.Biarlah doa sebagai perantara. Yang penting sekarang kejar cinta Allah SWT terlebih dahulu,InsyaAllah cinta yang halal akan datang di penghujungnya.Semoga Allah tetapkan hatiku ini di jalanNya untuk terus bermujahadah. I trust Him,He is the best planner and He is the best listener. Whatever about our love,just tell to Him.


Okay.Setakat ni sahaja lah entri aku untuk hari ni. kalau rajin lagi,nanti aku tulis lagi yer. Semoga ianya menjadi pengajaran dan teladan buat semua yang membacanya. Assalamualaikum w.b.t.

"Dont Worry if u are single because Allah is saving u for someone special"

~Azwa~ I'm trying to be a good muslimah.InsyaAllah :) 

No comments:

Post a Comment