Pages

serahkan segala-galanya pada Allah..

serahkan segala-galanya pada Allah..
He is enough for me :)

Saturday 9 February 2013

I miss My Home :'(

Alhamdulillah,ni kali ke 4 aku update blog ni..and this this is the first time I update my blog since 2013. Hari ni dah dekat 3 minggu lebih aku start sem 3. Tough jgk rasenye subjek untuk sem ni,even dah takde arab,tp,jadual tetap pack. What can I do,this is one in a million dugaan sabagai seorang student.(betul ke english aku ni?? lain macam je buninye) haha..I memg x pandai sgt BI,but, I'll try to speak better.

Weekend ni,,aku sedikitttt sedih sebab tak dapat balik cuti CNY ni. Ni salah satu fenomena sabagi seorang perantau..cewaahhh! perantau lah sangat..haha.. Actually,I miss my home verrryyyyy muchhhh. rindu sangat nk jumpe mak dan ayah,adik-adik aku yang comel macam kakaknye ni..kihkihkih.. kakak aku, adik aimi and my little cutest rabbit,aku rindu nak makan masakan mak aku.. kalau,anak-anaknye balik, mesti die masak yg special. Nak menangis pulak rasenye sambil tulis blog ni. Kalau mak aku bace,mesti dia pun sedih. ye lah kan,I anak perempuan,duk sini sorang2..kawan2 semuenye balik.

First2,aku nak stay sini dengan kawan aku,orang Terengganu jugak la. At last,die balik jugak sebab ade emergency(kawin agaknye..hehe)..urusan famly kowt,tp,takpelah..aku faham. Aku decide nak balik pun,dah terlambat..tiket pun dah habis.Abang aku yang keje kat Kepong sekarang pun tak balik,busy lah tu agaknye. Kalau die balik,boleh lah aku tumpang sekali.Tapi,harapan aku tak jadi kenyataan. :( So,stay je lah kat sini..Tinggal lagi 2 hari cuti,hari-hari aku duk mengadap netbuk,homework,fon,katil dan segala-galanya yang ade dalam bilik aku ni & hari2 jugak la kau teringatkan rumah.Tak taulah kenape time ni homesick sangat.Maybe sebab aku duk sorang2 kowt.Aku tau orang kat rumah pun rindukan aku..hehe*perasan pulak*. Adik laki aku chat aku kat FB..pura2 tanye sal earfon pulak,rindu kakak die lah tu. Kakak aku punsame, nak sangat aku balik,katenye aku dah lupekan kampung..ish3 *ade ke patot*. Hmm.. macam mane lah rupe rumah aku sekarang,dah siap ke belum erk ayah aku renovate? hoho.. tuggulah kepulangan anakmu nanti ye..

                                                         Ni adik bongsu ku yg kiut miut!
                                                                    Ciknab ku sayang <3
                                                            My lovely mother and sister

Ok lah..setakat ni sahaja cotretan aku kali ni. Dah lapar sangat dah ni,dari pagi tak makan.bye2 u alls.. Peace Upon U :-)


Ya Allah Ya Rabb,give my family good healthy. A long life and keep them safe. :')

~Azwa~ I'm trying to be a good muslimah.InsyaAllah :)




No comments:

Post a Comment